Reseinformation

Resans pris

Följande ingår: Svensk guide som följer med er på hela resan, hotellvistelser, transporter så som till havs eller till land mellan destinationer och utflyktsresmål, utflykter och inträden samt vissa måltider, se specificerat program för exakt information.

Priset avser inkvartering i dubbelrum.

Finns det önskemål om enkelrum måste detta meddelas direkt vid anmälan. Om resmålet eller hotellet kan erbjuda denna tjänst kommer detta att ske mot ett tillägg. Kostnaden för enkelrum beror på turistmål och standarden på hotellet där inkvartering kommer att ske.

Om möjligt för denna tjänst kommer betalning för detta tillägg ske på plats direkt till researrangörerna i samarbete med hotellet.

*Flyg tillkommer då detta bokas själv av varje resenär enligt önskad rutt och avresedestination. Tveka inte att fråga då vi gärna hjälper till med bokningen av ert flyg.

Reseförsäkring/Avbeställningsskydd

Resenären är skyldig att ha en försäkring som ger fullgott reseskydd under resan.

Därför är det viktigt att själv kolla upp vad som ingår i ens hemförsäkring och om det finns behov av att teckna en extra reseförsäkring samt avbeställningsskydd. Kontrollera vad som gäller vid resor utanför Europa samt om det finns speciella krav för semestervistelse i Mexico just i er försäkring.

Betalningsbestämmelser

Vid bokning och bekräftelse från oss kommer ni att få en betalningsfaktura från Tour Lindo Mexico. Betalningen skall vara oss tillhanda inom 10 dagar. Om bokning görs i anslutning till avresedatum med mindre än 2 veckor före avresedatum skall direktbetalning göras.

Avbokning

Om ingen annan information förekommer på fakturan gäller följande avbeställningsregler.

Avbokning av resan vid sjukdom efter slutlig bekräftelse och inbetalning av resans fulla pris krävs ett giltigt läkarintyg för uppvisande till Tour Lindo Mexico för att kunna återfå en total återbetalning av hela beloppet.

Vid avbeställning 90-45 dagar före avresa skall resenären betala 40 % av resans pris.

Vid avbeställning 44-15 dagar före avresa skall resenären betala 85 % av resans pris.

Avbeställning härefter, kunden har inte rätt till någon återbetalning.

Om det inom 14 dagar före avresa förekommer krigshandlingar, naturkatastrofer, livsfarliga smittsamma sjukdomar och andra härmed likställda situationer kan resan avbeställas utan avgift, förutsatt att svenska myndigheter(Utrikesdepartementet) direkt avråder från resor till det aktuella området och att situationer har uppstått efter det att resan beställts.

Ert ansvar

Det ligger under resenärens skyldighet att under resans gång rätta sig efter, ta hänsyn och visa respekt mot allt gällande regler, lagar, sedvänjor, samt att visa gott uppförande jämte andra medresenärer, reseledare, lokalbefolkningen och dess guider. Om resenären väsentligt bryter mot detta förbehåller vi oss rätten att avstänga resenären från fortsatt rundresa tillsammans med Tour Lindo Mexico och därav sker hemresa på egen bekostnad.

Förbehåll/Ändringar avseende resa och/eller resplan

Som researrangör förbehåller vi oss rätten till ändring i reseprogrammet om det på grund av sevärdheternas öppettider och praktiska omständigheter blir annorlunda än vad som planerats.

Vi eftersträvar alltid att genomföra resan enlig vårt program men uppmanar er att ha förståelse om någon ändring skulle behöva ske och att vårt mål och sikte är att göra det till det bästa för våra resenärer.

Force majeure situationer som uppstår under resan kan vara ett skäl till att det krävs ändringar och inställningar i det befintliga reseprogrammet.

Saker som kan uppstå på vägen som gör att förändringar måste ske kan bero på lokala väder förhållande där naturkrafter kan ställa till en del bekymmer vilket vi inte är vana vid på vår breddgrad.

Försämrade vägförhållande, problem med fordon, gästernas fysiska förmåga och försenade flygavgångar kan vara några av orsakerna till justeringar i resrutten.

Inställd resa

Resan kan bli inställd på grund av omständigheter som researrangören och dess samarbetspartner inte har kontroll över eller har möjlighet att förutse som tex Force majeure och dylikt.

I sådana fall har kunden inget krav på ersättning utöver återbetalning av resans pris. Skulle detta ske kommer vi att försöka erbjuda ett realistiskt alternativ.

 Pass o Visum

Det ligger under resenärens eget ansvar och intresse att kolla upp alla sina färdhandlingar, giltigt pass och eventuellt visum.

Resenären ansvarar själv att kontrollera upp giltigheten av dessa dokument vid besök av de länder under resan förlopp.

Vaccinationer

Resenären ansvarar själv för att lämplig vaccinering utförs innan avresa.

Kontakta din närmsta infektionsklinik för råd om lämplig vaccinering i god tid innan avresa eller sök information på http://www.vaccination.se/

Reklamationer

Vid reklamationer över brister uppmanar vi er att direkt framföra det till oss researrangörer på plats för att vi skall kunna ha möjligheten till förbättring eller ändring vid eventuella brister som uppstått vid någon form av incident/ händelse eller missnöje från er resenärers sida.

Reklamationer skall vara oss skriftligt tillhanda dock senast 2 veckor efter resans hemkomst.segaranti ställd av Kammarkollegiet gällande våra México resor.

Resegarantin kan ge dig ersättning om du har köpt en resa som blir inställd eller avbruten. Ett skäl kan vara att researrangören har gått i konkurs.

Alla som säljer eller marknadsför något som omfattas av resegarantilagen måste ha resegaranti hos Kammarkollegiet för att skydda sina resenärer.

Resegarttar paketresor och vissa andra arrangemang.

Se Kammarklle

Det vackra landet Mexico!!